tisdag 16 december 2008

Julklappar och väntan


***

Jag kan inte fatta att det ska va så svårt att köpa julklappar!! I år har jag bara köpt random, alltså inte planerat något i förväg, och det är inte något jag rekommenderar. Jag får förmodligen jäkta runt på affärer dagen före julafton...
Jag har funderat lite över varför man måste ha julklappar. Det är ju alltid så mycket stress över det hela. Visserligen ser jag ju framemot då hela släkten sitter samlad runt granen och högen med julklappar framför var och en är stor, men skulle det inte vara lika trevligt utan julklapparna? Själv skulle jag nog tycka det var lite tråkigare, men man skulle väl förmodligen komma på något roligt att ersätta presenterna med.

En sak jag kan ha svårt med men som jag får jobba lite med är att vänta. Man får vänta överallt nu för tiden. På bussen, få tillbaka betyg, snön, julen och massa annat. Speciellt jobbigt tycker jag det är när man väntar på någon som ska komma. Jag har gått och väntat till och från hela hösten på att min brorsa ska komma hem. Han har nämligen varit i södra Sverige på utbildning. Visst han är ju vuxen och klarar sig själv o så men han är ju en i familjen och jag har väntat nästan ända sedan han åkte på att han ska komma tillbaka. I morgon kommer han äntligen hem! Yay!! Det blir super kul.
Men nu är ju snart en av mina "väntningar" över, om tre dagar är det jullov!!!!

***

2 kommentarer:

  1. Jag håller med till fullo! Själv är jag helt värdelös när det kommer till presenter.
    Kul att din bror kommer hem.
    Superbra skrivet!

    //ditt största fan

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att det är jobbigt att vänta men det är nog väntan som gör allt roligt för om man kunde få allt man vill ha på stört och inte behövde vänta så skulle det inte vara lika speciellt eller??

    SvaraRadera