måndag 22 december 2008

Nu får julen komma

Jah, äntligen är det färdigt stökat före julen. Granen står på plats och klapparna är inslagna...nu e det bara att vänta. Dan före dan före doppare dan. Jag är jätte sugen på blöta... och för er som inte vet vad blöta är så ska jag säga det. Det är en av de enklaste "maträtterna" (och en av de goaste för den delen) som finns. Man kokar upp buljong och sedan lägger man ner lövånger bröd, asså typ tunn bröd, och låter det gosa ihop sig sedan lägger man upp det på en tallrik med en klick smör. Mums fillibaba säger jag bara! Det är så gott!
Det är skönt att sista skoldagen är gjord, det är så skönt med lov. Jag hoppas att det blir lite minus grader nu så att man kan åka skridskor. Vintern är nästan den bästa årstiden tycker jag. Man kan åka slalom, längdskidor, skridskor, pulka, skoter och man kan göra snö änglar. Vi ska upp till stugan, där är det typ en halvmeter djupsnö och det ser jag verkligen fram emot.
Men jag tror inte att jag orkar skriva något mer på jullovet...


...Så nu önskar jag alla en god jul och gott nytt år!!!

2 kommentarer:

  1. Jag åkte skridskor i söndags på ishallen... God Jul förresten!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med jul? Jag känner mig i allla fall ruskigt utvilad när det är dags att börja skolan igen.


    Du är bra på att blogga, Emelie!

    SvaraRadera