torsdag 8 januari 2009

Huvudvärk , minusgrader och "bara" en termin kvar

Det värsta jag vet är att ha huvudvärk. Man blir trött och hängig. Man orkar inte lyssna ordentligt på lektionerna. Matte är mest jobbigt, där måste man tänka och klura. Visst kan man ta alvedon eller ipren och lindra värken, men det tar ändå minst en halvtimme innan man blir pigg igen. När jag får huvudvärk brukar jag ta en alvedon och lägga mig o vila. Men om det bara är en svag huvudvärk så brukar jag gå en promenad i friskluft....

...om det inte är för kall luft ute. I förra inlägget så skrev jag att jag hoppades på lite minusgrader, och visst det har det ju varit i typ en vecka men nu är det ju nästan plus grader (igen)!!! jag vill inte att den här snön ska smälta bort. En bra temperatur på vintern(som jag tycker) är omkring -6 till -10 grader. Det är varken för kallt eller för varmt och snön ligger kvar. Idag åkte jag lite längd skidor. Det var kul för spåret var bra och skidorna greppade perfekt. Jag längtar efter att åka slalom, för det har jag inte hunnit med på vinterlovet.

Nu har skolan börjat. Det kommer gå så fort nu på vår terminen!! Vi har kanske 7 veckor med "rå plugg" och sedan är det sport och påsk lov men efter det är det typ inga hela veckor fram till sommarlovet. Jag hänger inte med längre allt går så fort! Jag menar det är ju höst terminen som är drygast och våren som går fort och om man tycker att hösten har gått fort hur fort kommer inte våren att gå då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar